Information
Regler
Turneringer
Stream
Sponsorer
Kontakt
menu
Info
Regler
Turneringer
Stream
Sponsorer
Galleri
Support
Information
Om Connection
HTX Connection er løbet af stablen to gange årligt de sidste ti år. Det bliver afholdt af frivillige HTX-studerende fra EUC-Lillebælt. Arrangementerne besøges hver gang af op mod 100 unge, som over en weekend udlever deres interesse for computere og computerspil i samvær med ligesindede. De sidste ti år er traditionen for at gennemføre arrangementet samt hele det ansvar, der ligger bag, gået i arv fra den ene gruppe elever til den anden, så projektet hele tiden tilføres nye ideer og sikrer fremtidig drivkraft.
De deltagende unge kommer i høj grad fra lokalområdet, det vil sige primært Fredericia og Middelfart, men da det er et åbent arrangement, er det også sket, at vi har haft deltagende, der er kommet helt fra Sjælland, for at have en social oplevelse i cyberspace. Arrangementet er på den måde med til at fjerne fordommen om, at unge, der interesserer sig for computerspil, er ”nørder” uden social kontakt eller nærvær. Mange unge har endvidere knyttet venskaber vha. vore arrangementer.
HTX Connection foregår på HTX Lillebælt, som har addressen Fredericia 7000 Teknikervej 2.
Htx Connection starter fredag d. 15 Marts kl. 18:30, og slutter søndag d. 17 Marts kl. 13:00.
Aldersgrænse
Vi har som sådan ikke nogen aldersgrænse, da vi synes at det skal være op til forældrene eller personen selv at afgøre hvorvidt man/sit barn er gammelt nok. Der er mange, der tager afsted sammen med en forældre, storebror, ældre venner, eller andre der kan hjælpe med de mest basale ting, da vi ikke har personale til at ”passe” på alle de unge. Så længe du kan tage vare om dig selv i de dage hvor connection finder sted, så er du mere end velkommen til at deltage.
Information til forældre
Formålet med HTX Connection er, at man skal komme og have det sjovt og hyggeligt sammen med sine venner, møde nye venner, konkurrere i alverdens computerspil, og tilegne sig ny viden om computerspil såvel som IT i det hele taget. HTX Connection er også for de yngre computerspillere, så derfor har vi lavet denne side for bedre, at give forældre indtryk af hvilket arrangement HTX Connection er, samt hvad vi gør for netop, at gøre arrangementet godt og sikkert for alle deltagere og for, at forældre skal være trygge ved, at sende deres børn og unge afsted til HTX Connection.
Betingelser for deltagelse:
- Man skal have sin egen computer med de computerspil, som man har tænkt sig at spille.
- Computeren skal være ”velkørende” og skal kunne tilsluttes netværk via kabel.
- Man skal kunne passe på sig selv.
Det man som forældre, skal være indstillet på:
- Et arrangement som HTX Connection har også en kultur, der gør at man, som forældre, skal acceptere nogle ting, som de fleste, der har computerspillene børn og unge, nok kender alt for godt i forvejen.
- Det er en weekend uden ret meget sund mad.
- Der bliver indtaget mere sodavand, energidrikke, slik, chips m.m. end normalt.
- Sengetiderne bliver nok ikke altid overholdt.
Hvis man kan acceptere disse ting, så er der ingen tvivl om, at HTX Connection vil give børn og unge en helt fantastisk weekend med masser af sjov, underholdning og tid sammen med vennerne.
Huskeliste
Det kan være svært at huske alt hvad der skal med til et LAN og det ville selvfølgelig være super træls at glemme et eller andet vigtigt derhjemme. Vi har af den grund opstillet følgende liste med ting der er vigtige at medbringe. Bemærk at listen er vejledende og vi tager ikke ansvar for evt. manglende punkter på listen:
- Computer + tilbehør (computer, skærm, mus, tastatur, headset, musemåtte mm).
- Stikdåse (der stilles kun 1 stik til rådighed fra Connections side).
- Diverse kabler (strømkabel til computer og skærm, skærmkabel, internetkabel 5m+).
- Batterier / Lader (mobiltelefon, trådløst udstyr osv).
- Husk at opdatere Windows, Steam, Origin osv.
- Download dine spil hjemmefra og husk at opdatere dem.
- Penge til mad og drikke (du må gerne selv tage med, men vi vil sætte pris på at du køber fra vores snack bod).
- Toiletsager (tandbørste, tandpasta, deodorant, kam osv).
- Soveting (madras/liggeunderlag, dyne, pude osv).
Billetter og pladser
Pladsbillet
Hvis du køber en pladsbillet vil du få et armbånd ved tjek ind. Din pladsbillet giver dig adgang til vores event. Hvis du forlader eventet f.eks. at købe mad eller handle ind så skal du vise dit armbånd når du kommer tilbage igen eller hvis crew spørger om de må se din billet.
Morgenmads Billet
Hvis du har købt en morgenmads billet kan du få morgenmad lørdag og søndag mellem 10:00 og 11:30. morgenmaden består af 2 rundstykker, et stykke kage og en brikjuice. til rundstykkerne er der smør, skinke, ost, syltetøj og pålægschokolade.
Plads
Pladserne er omkring en halvanden meter (1,5m*1m) hvor de fleste vil være skoleborde. klasselokale pladserne vil havde skoleborde hvor pladsen svare til halvandet skolebord med et bordben der skiller noget af det.
Sovepladser
Der vil være mulighed for sovepladser i nogle tomme lokaler som findes på første etage. Hvis du har plads inde i et af lokalerne (1, 2, 3, 4, 5 eller 6) så er der også plads til at nogle kan sove i lokalerne. Dog hvis i skal sove i lokalerne skal i være enige med de andre deltagere i lokalet om hvem der kan sove der og være okay med eventuel larm.
Bod
Til arrangementet har vi en bod der bliver drevet af frivillige medlemmer af vores crew. I boden vil der være mulighed for at købe chips, slik, sodavand, energidrik og toast.
Bodens Åbningstider
Fredag
fra 18:00 til 00:00
Lørdag
11:00 til 00:00
VR
Der vil være mulighed for at prøve “Virtual Reality” med vores oculus rift. VR vil foregå i vores VR-lounge hvor man kan sidde og hygge med andre deltagere mens man venter på sin tur. Der er ofte op til flere der vil bruge oculus riften, så der er sat en grænse på max 20 min. for hver person. Der vil være mulighed for prøve VR igen senere hvis man bare stiller sig i kø igen.
VR spil
- Superhot
- Rick and Morty: Virtual Rick-ality
- Robo Recall
- Beat Saber
Giveaway
Til vores event for vi normalt sponsoreret noget merchandise fra vores sponsorer. Giveaway vil foregå som et “Wheel of Fortune” hvor alle deltagernes pladser er indskrevet, så der er mulighed for at alle kan få noget. Give Awayen vil foregå om lørdagen klokken ca. 22:00 -Hvis vi ikke har fået noget merchandise fra vores sponsorer afholdes der ingen giveaway.
Seatmap